Program: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Projekt: Vzdělávání učitelů na Gymnáziu a SOŠ Rýmařov
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0006498
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků a studentů, podpora extrakurikulárních aktivit, aktivity rozvíjející ICT.
Realizace projektu: 1. 8. 2017 – 31. 7. 2019
Aktivity:
III/1.5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele - personální podpora SŠ
Specifický cíl: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu- koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele středním školám.
Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele působí jako prostředník mezi školou a zaměstnavateli. Účinně pomůže škole a zaměstnavatelům zajistit realizaci spolupráce školy dle oborů vzdělání, které škola vyučuje na základě zřizovací listiny, s firmami/institucemi daného oborového zaměření.
Aktivita je realizována minimálně 12 a maximálně 24 po sobě jdoucích měsíců.
Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele připraví a zrealizuje každý měsíc během trvání aktivity jednu z následujících podpůrných akcí:
A. kulatý stůl pedagogů školy a možných budoucích zaměstnavatelů za účelem navázání spolupráce v oblasti realizace praktického vyučování v minimální délce dvou hodin;
B. workshop o možnostech stáží pedagogických pracovníků/žáků školy u možných budoucích zaměstnavatelů v minimální délce dvou hodin;
C. workshop k zapojení odborníků z praxe ve výuce odborných předmětů školy v minimální délce dvou hodin;
D. workshop příkladů dobré praxe a zpětné vazby žáků z absolvovaného praktického vyučování v minimální délce dvou hodin;
E. workshop za účelem získaní podnětů pro úpravu ŠVP za účasti pedagogů a zástupců zaměstnavatelů v minimální délce dvou hodin.
Pro účely workshopů/kulatého stolu 1h = 60 min. Počet a stručný popis průběhu workshopů/kulatého stolu je uveden v reportu o činnosti koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele.
III/1.6 Školní kariérový poradce - personální podpora SŠ
Specifický cíl: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám a podpořit tak žáky středních škol. Aktivita může být realizována do doby nabytí účinnosti relevantních částí novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů. Školní kariérový poradce působí jako podpora žáků středních škol při vstupu na trh práce, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.
Školní kariérový poradce připraví a zrealizuje s žáky měsíčně dvě individuální setkání, která povedou k objevování jejich zájmů, preferencí, předpokladů a vhodných směrů vzdělávání a profesní orientace směřující k výběru povolání při vstupu na trh práce. Počet a stručný popis setkání je uveden v reportu o činnosti školního kariérového poradce.
III/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin – Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, Karierové vzdělávání, Polytechnické vzdělávání
III/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin - Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, ICT,
III/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ - DVPP v rozsahu 24 hodin – Osobnostně sociální rozvoj
Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Pedagogičtí pracovníci středních škol jsou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod. Vzdělávání probíhá formou absolvování vzdělávacího programu DVPP akreditovaného v systému DVPP.
Cílem je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.
III/2.4 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na inkluzi - DVPP v rozsahu 24 hodin
Specifický cíl: Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Pedagogičtí pracovníci středních škol jsou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze a na využívání efektivních vyučovacích metod.
Cílem je podpořit dlouhodobé vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.
Jsou doporučované vzdělávací programy s možností účasti alespoň po dvou dnech po sobě, pro dosažení požadované intenzity kurzu, prostoru pro časově náročnější varianty aktivit a navázání spolupráce a kontaktů mezi účastníky.
III/4.1 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích
Cílem aktivity je podpořit žáky středních škol ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky SŠ ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk.
Aktivita je realizována prostřednictvím doučování min. tří žáků střední školy ohrožených školním neúspěchem vedeného pedagogem, asistentem pedagoga či jinou osobou, která bude vedením školy určena pro vedení doučování (nemusí se jednat o pedagogického pracovníka, doučujícím může být i např. student 4. nebo 5. ročníku fakult připravujících budoucí pedagogické pracovníky).
Při identifikaci žáků střední školy ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:
? nízká motivace ke vzdělávání;
? dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;
? nedůslednost ve školní přípravě;
? kázeňské přestupky;
? nedůsledné rodičovské vedení;
? sociokulturně znevýhodněné prostředí.
Zřizovatel: Moravskoslezský kraj, Krajský úřad, 28. října 117, 702 18 Ostrava, www.kr-moravskoslezsky.cz
Tyto webové stránky využívají cookies. Smazat cookies
Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací