• O škole
    • Základní informace
    • Fotogalerie
    • Virtuální prohlídka
    • Historie
    • Celokrajská konference EVVO
  • Jídelna a DM
  • Kontakty
  • Dokumenty
    • Výroční zprávy
    • Formuláře
    • Přijímací řízení
    • Školní vzděl. prog.
    • Školní řád
    • Domov mládeže
    • Rozpočet a výhled rozp.
    • Ostatní
    • ISIC Informační povinnost
  • Gymnázium
    • Výuka předmětů
    • Maturitní zkoušky
    • Gymnaziální přípravka
  • Projekty
    • EU peníze školám
    • EUROgymnázia
    • Podpora přírod. před.
    • Projekt z MŠMT
    • Můj šálek čaje – nová generace
    • Projekty podporované zřizovatelem
    • Erasmus+
    • OP VVV I 2017
    • OP VVV II 2019
  • Povinné informace
    • Odpovědi 106/1999 Sb.
    • Směrnice o poskytování informací
    • Ochrana osobních údajů
    • Úřední deska
    • Školská rada
    • Prohlášení o přístupnosti
    • Mapa stránek

Maturitní obory

  • Gymnázium 8leté
  • Gymnázium 4leté
  • Masér sportovní a rekondiční

Učební obory

  • Kuchař - číšník
  • Opravář zemědělských strojů

Příjímací řízení

  • Aktuální nabídka oborů
  • Kritéria přijímacího řízení
  • Aktuální informace k PZ

Školní rok 2020/21

  • Třídní schůzky
  • Školní zvonění
  • Společná část maturitní zkoušky
  • Profilová část maturitní zkoušky
  • Závěrečné zkoušky
  • Roční plán akcí

Projekty

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání II (2019)

Kategorie: Projekty

 logo eu msmt

pdfLeták_k_výzvám_SŠ_VOŠ_Šablony_II.pdf 

Program: 02 Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Projekt: Osobnostně profesní rozvoj pedagogů

Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0014325

Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání dětí, žáků a studentů, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči žáků a studentů, spolupráce s veřejností.

Realizace projektu: 1.9.2019 – 31.8.2021

Aktivity:

2.III/5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele - personální podpora SŠ

Specifický cíl: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu - koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele středním školám.

Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele působí jako prostředník mezi školou a zaměstnavateli. Účinně pomáhá škole a zaměstnavatelům zajistit realizaci spolupráce školy dle oborů vzdělání dané školy zapsaných ve školském rejstříku s firmami/institucemi daného oborového zaměření.

Podmínkou výkonu činnosti koordinátora je získání kvalifikace minimálně středním vzděláním s výučním listem získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání.

Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele připraví a zrealizuje každý měsíc během trvání aktivity jednu z následujících podpůrných akcí:

A.    kulatý stůl pedagogů školy a možných budoucích zaměstnavatelů za účelem navázání spolupráce v oblasti realizace praktického vyučování v minimální délce dvou hodin;

B.    workshop o možnostech stáží pedagogických pracovníků/žáků školy u možných budoucích zaměstnavatelů v minimální délce dvou hodin;

C.    workshop k zapojení odborníků z praxe ve výuce odborných předmětů školy v minimální délce dvou hodin;

D.    workshop příkladů dobré praxe a zpětné vazby žáků z absolvovaného praktického vyučování v minimální délce dvou hodin;

E.    workshop za účelem získaní podnětů pro úpravu ŠVP za účasti pedagogů a zástupců zaměstnavatelů v minimální délce dvou hodin.

2.III/6 Školní kariérový poradce - personální podpora SŠ

Specifický cíl: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám a podpořit tak žáky středních škol. Školní kariérový poradce působí jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření  a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.

Školním kariérovým poradcem je pedagogický pracovník školy

Školní kariérový poradce připraví a zrealizuje s žáky měsíčně dvě individuální setkání, která povedou k objevování jejich zájmů, preferencí, předpokladů a vhodných směrů vzdělávání a profesní orientace směřující k výběru povolání při vstupu na trh práce. Jedno individuální setkání se žákem lze v měsíci nahradit workshopem pro pedagogy/rodiče za účelem získání kompetencí pedagogů/rodičů při identifikaci nadání/potenciálu každého žáka, nebo za účelem přípravy školního systému identifikace a podpory nadání.

2.III/7 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin - čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, cizí jazyky, osobnostně sociální rozvoj, inkluze, výchova k podnikavosti, karierové vzdělávání, projektová výuka, polytechnické vzdělávání, ICT

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.

Vzdělávání probíhá formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP.

Pedagogičtí pracovníci jsou podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v jedné z výše uvedených variant aktivity. Pro delší kurzy je možné šablonu volit násobně.

Cílem je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.

2.III/8 Vzdělávání pedagogického sboru SŠ zaměřené na inkluzi

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dalšího vzdělávání prostřednictvím ucelených vzdělávacích programů. Jednotka umožní pozvat lektora přímo do školy, a tak ušetřit pedagogům cenný čas.

Aktivita je koncipována tak, že umožňuje zajistit vzdělávání pro celý pedagogický sbor či jeho podstatnou část tak, aby bylo možné z podpořené skupiny pedagogů vytvořit tým s inovačním potenciálem schopným působit na kompetence, ale i hodnoty a postoje ostatních pedagogů ve škole. Jedná se o jeden vzdělávací program DVPP, který podpoří v dané škole koncept společného vzdělávání. Kurz přispěje k rozvoji kompetencí pedagogů pro práci s heterogenní skupinou žáků, ve které jsou vzdělávání i žáci s potřebou podpůrných opatření (včetně těch v prvním stupni podpory). Vzdělávání může být zaměřeno také na podporu bezpečného klimatu ve škole/třídách, budování týmu školy a podporu spolupráce, práci s nastavováním cílů a vyhodnocováním výsledků učení žáků (se zvláštním zřetelem na žáky s potřebou podpory).

2.III/11 Tandemová výuka v SŠ

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem je prohloubit spolupráci pedagogických pracovníků středních škol v oblasti podpory společného vzdělávání, rozvoje základních gramotností (ČG a MG) a rozvoje klíčových kompetencí. Díky spolupráci se zlepší kvalita výuky, která bude mít pozitivní vliv na výsledky žáků.

Aktivita je určena pro dva pedagogy, kteří společně naplánují a zrealizují 12 vyučovacích hodin v průběhu 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá výuka. Po každé vyučovací hodině proběhne reflexe včetně zhodnocení využitých metod a vlivu na vzdělávací procesy a výsledky žáků. 

Druhý pedagog ve třídě nemusí být nutně pedagogický pracovník stejné školy. Může se jednat i o pedagogického pracovníka jiné střední, nebo vyšší odborné školy, nebo pedagogického pracovníka, nebo studenta navazujícího magisterského, nebo studenta 4. nebo 5. ročníku magisterského studijního programu zaměřeného na přípravu k výkonu regulovaného povolání pedagogického pracovníka.

2.III/13 Nové metody ve výuce v SŠ

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem šablony je prohloubit profesní kompetence pedagogických pracovníků středních škol prostřednictvím vzájemné spolupráce s využitím prvků mentoringu.

Obsahem šablony je spolupráce pedagogického pracovníka, který má zkušenosti a potřebné znalosti v konkrétní oblasti forem a metod práce s dalšími dvěma kolegy Šablonou budou podpořeny nové formy a metody práce pedagoga.

Podmínkou realizace aktivity je spolupráce tří pedagogických pracovníků.

Pedagog-expert povede dva pedagogy-začátečníky a společně zrealizují vzdělávací cyklus:

Pedagog-expert připraví a zrealizuje pro pedagogy-začátečníky minimálně pět hodin (po 60 minutách) vzdělávacích setkání/lekcí/mentorských rozhovorů z konkrétního, předem zvoleného, oboru.  Cílem setkání je seznámení se s novou formou či metodou, případně získání větší jistoty v jejím používání, a následná příprava na zavedení metody do přímé výuky realizované pedagogem-začátečníkem.

Pedagog-expert dále ve spolupráci s každým zapojeným pedagogem-začátečníkem připraví jednu minilekci (aktivita v jedné vyučovací hodině v délce cca 15-20 minut), která bude pedagogem-začátečníkem následně realizována během přímé výuky v jím vedeném vzdělávacím oboru.

Po realizaci minilekce bude ve spolupráci pedagoga-experta a pedagogů-začátečníků provedena reflexe nejenom vzhledem k činnostem pedagoga, ale také k procesům a výsledkům vzdělávání na úrovni žáka.

2.III/16 Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro SŠ)

Specifický cíl: Zvyšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Cílem je podpořit pedagogy středních škol ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím stáží u možných budoucích zaměstnavatelů.

Pedagogický pracovník ve spolupráci s vedením školy identifikuje oblast/obor, ve kterém chce rozvíjet své znalosti a dovednosti. Na základě toho navrhne/vybere možného budoucího zaměstnavatele absolventů školy (firmu/společnost/instituci) a tu osloví se žádostí o spolupráci.

Stáž pedagogických pracovníků středních škol je zaměřena na rozvoj odborných kompetencí využitelných ve výuce.

Na stáži s pedagogem školy spolupracujet garant-průvodce. Jedná se o spolupráci v celkové době trvání min. 60 hodin. Spolupráce spočívá v absolvování stáže vybraného pedagoga z vysílající SŠ u hostitelského zaměstnavatele v délce 40 hodin v průběhu nejdéle 10 dnů. Aktivitu je možné realizovat během celého školního roku, tj. i v období hlavních prázdnin. Stáž bude absolvována v běžné pracovní době zaměstnavatele. Zbývajících 20 hodin spolupracující pedagog a garant-průvodce mohou rozdělit podle svého uvážení na přípravu návštěv, společnou reflexi a doporučení pro další práci pedagoga.

Pro přenos příkladů dobré praxe zajistí pedagog školy, který se účastní stáže, rovněž interní sdílení zkušeností pro ostatní pedagogy ze své školy.

2.III/18a Využití ICT ve vzdělávání v SŠ - 64 hodin/64 týdnů

Specifický cíl: Zvyšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti využívání nových výukových metod s využitím informačních a komunikačních technologií (ICT). Aktivita rovněž cílí na větší individualizaci výuky a na rozvoj digitálních kompetencí a kreativity žáků a jejich aktivní zapojení do procesu výuky. Pedagogové využijí nové inovativní scénáře výuky

Škola realizuje vybraný počet hodin výuky s využitím ICT dle zvolené varianty aktivity, a to takto:

a) 64 hodin výuky v 64 týdnech, ve kterých probíhá výuka;

b) 48 hodin výuky v 48 týdnech, ve kterých probíhá výuka;

c) 32 hodin výuky v 32 týdnech, ve kterých probíhá výuka;

d) 16 hodin výuky v 16 týdnech, ve kterých probíhá výuka.

Škola si může vybrat vždy pouze jednu variantu aktivity. Tu může násobit.

Jedná se o hodiny běžné výuky (1h = 45 minut). Aktivita je určena pro skupinu minimálně 10 žáků, z nichž minimálně 3 jsou ohroženi školním neúspěchem. Pro skupinu 10 žáků škola zakoupí 10 mobilních zařízení (tabletů nebo notebooků).

Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:

-        nízká motivace ke vzdělávání;

-        dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;

-        nedůslednost ve školní přípravě;

-        kázeňské přestupky;

-        nedůsledné rodičovské vedení;

-        sociokulturně znevýhodněné prostředí.

Výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školy.

Hodiny výuky mohou probíhat napříč předměty s výjimkou předmětů ve vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie. Vybraný počet hodin může realizovat více pedagogů.

2.III/20 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem, např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk.

Aktivita bude realizována prostřednictvím doučování nejméně tří žáků ohrožených školním neúspěchem vedeného pedagogem, asistentem pedagoga či jinou osobou, která bude vedením školy určena pro vedení doučování (nemusí se jednat o pedagogického pracovníka, doučujícím může být i např. student 4. nebo 5. ročníku fakult připravujících budoucí pedagogické pracovníky).

Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:

-        nízká motivace ke vzdělávání;

-        dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;

-        nedůslednost ve školní přípravě;

-        kázeňské přestupky;

-        nedůsledné rodičovské vedení;

-        sociokulturně znevýhodněné prostředí.

Výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školy. Žáky vybírá ředitel školy ve spolupráci s pedagogy na základě prospěchu v uplynulém období (školní rok/pololetí). U žáka prvního ročníku je možné vycházet z informací získaných při zápisu.

2.III/21 Projektový den ve škole

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí žáků. Projektová výuka probíhá v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.

Projektovou výuku dále charakterizuje:

-        důraz na aktivizační metody výuky;

-        zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;

-        rozvoj kritického myšlení, kreativních metod výuky;

-        důraz na praktickou využitelnost poznatků;

-        důraz na mezipředmětovou spolupráci.

Aktivita je určena pro minimálně jednoho pedagoga SŠ a odborníka z praxe, kteří společně naplánují a zrealizují projektový den ve škole nebo v jejím blízkém okolí v délce 4 vyučovacích hodin (4 x 45 min projektové výuky) pro jednu třídu/skupinu žáků.

2.III/22 Projektový den mimo školu

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí žáků. Projektová výuka probíhá v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.

Projektovou výuku dále charakterizuje:

-              důraz na aktivizační metody výuky;

-              zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;

-              rozvoj kritického myšlení, kreativních metod výuky;

-              důraz na praktickou využitelnost poznatků;

-              důraz na mezipředmětovou spolupráci.

Aktivita je určena pro minimálně jednoho pedagoga SŠ a odborníka z praxe, kteří společně naplánují a zrealizují projektový den mimo školu v délce 4 vyučovacích hodin (4 x 45 min projektové výuky) pro skupinu 10 žáků, z nichž minimálně 3 jsou ohroženi školním neúspěchem.

Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:

-              nízká motivace ke vzdělávání;

-              dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;

-              nedůslednost ve školní přípravě;

-              kázeňské přestupky;

-              nedůsledné rodičovské vedení;

-              sociokulturně znevýhodněné prostředí.

Výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školy.

Pro přenos příkladů dobré praxe zajistí pedagog po proběhnutí projektového dne rovněž interní sdílení zkušeností pro ostatní pedagogy ze své školy.

Cílem aktivity je propojit teoretické znalosti ze školního prostředí s jejich využitím v praxi. Projekt musí probíhat mimo školní prostředí, podle tematického zaměření projektového dne např. v kulturní/vědecké/státní/umělecké/historické či jiné instituci, ve firmě, nebo na jiném místě, kde lze využít praktické znalosti odborníka z praxe. Aktivitu je nutné realizovat minimálně 10 km od místa, kde probíhá vzdělávání (od sídla školy

2.VIII/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků DM - DVPP v rozsahu 8 hodin - osobnostně sociální rozvoj, inkluze

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.

Vzdělávání probíhá formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP.

Pedagogičtí pracovníci jsou podpořeni v získávání dovedností, znalostí a kompetencí v jedné z výše uvedených variant aktivity.

Cílem je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.

2.VIII/11 Profesní rozvoj pedagogů DM prostřednictvím supervize/mentoringu/koučinku

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem je podpořit pedagogy domovů mládeže a internátů ve zvyšování kvality jejich každodenní práce při vzdělávání a výchově žáků, a to prostřednictvím odborně vedené supervize/mentoringu/ koučinku.

Školské zařízení využije službu skupinové supervize/mentoringu/ koučinku v celkovém rozsahu 20 hodin za období 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá vzdělávání doplněnou o individuální supervizi/mentoring/koučink v celkovém rozsahu 10 hodin za období 10 po sobě jdoucích měsíců, ve kterých probíhá vzdělávání.

2.VIII/14 Klub pro žáky DM – badatelský klub, klub sociálních a občanských dovedností

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je realizace klubu pro žáky domovů mládeže a internátů. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí žáků. Takto získané znalosti, dovednosti a kompetence se také promítají i do povinné složky vzdělávání žáka. Aktivita umožňuje vedle rozvoje žáků i profesní rozvoj pedagogických pracovníků.

Klub bude zřízen pro podporu žáků v jedné z výše uvedených variant aktivity.

Klub je možno zřídit pro nejméně šest žáků. Podmínkou zřízení klubu je zařazení nejméně dvou žáků ohrožených školním neúspěchem.

Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:

-     nízká motivace ke vzdělávání;

-     kázeňské přestupky;

-     nedůsledné rodičovské vedení;

-     sociokulturně znevýhodněné prostředí.

Výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školského zařízení. Žáky vybírá ve spolupráci s pedagogy na základě jejich identifikovaných individuálních potřeb.

V období pěti po sobě jdoucích měsících, ve kterých probíhá výuka, bude realizováno minimálně 16 schůzek v délce trvání 90 minut. Klubové schůzky se konají zpravidla jedenkrát týdně. Na přípravu a následnou reflexi každé schůzky je určena časová dotace 2,5 hodiny.

2.VIII/16 Projektový den v DM

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí žáků. Projektová výuka probíhát v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.

Projektovou výuku dále charakterizuje:

-     důraz na aktivizační metody výuky;

-     zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;

-     rozvoj kritického myšlení, kreativních metod výuky;

-     důraz na praktickou využitelnost poznatků;

-     důraz na spolupráci.

Aktivita je určena pro minimálně jednoho pedagoga školského zařízení a odborníka z praxe, kteří společně naplánují a zrealizují projektový den ve školském zařízení nebo v jejím blízkém okolí v délce 4 vyučovacích hodin (4 x 45 min projektové výuky) pro jednu skupinu žáků.

2.VIII/17 Projektový den mimo DM

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí žáků. Projektová výuka probíhát v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.

Projektovou výuku dále charakterizuje:

-              důraz na aktivizační metody výuky;

-              zahrnutí metod kooperativního učení, vedení k samostatnosti;

-              rozvoj kritického myšlení, kreativních metod výuky;

-              důraz na praktickou využitelnost poznatků;

-              důraz na spolupráci.

Aktivita je určena pro minimálně jednoho pedagoga školského zařízení a odborníka z praxe, kteří společně naplánují a zrealizují projektový den mimo školské zařízení v délce 4 vyučovacích hodin (4 x 45 min projektové výuky) pro skupinu 10 žáků, z nichž minimálně 3 jsou ohroženi školním neúspěchem.

Při identifikaci žáků ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:

-     nízká motivace ke vzdělávání;

-     kázeňské přestupky;

-     nedůsledné rodičovské vedení;

-     sociokulturně znevýhodněné prostředí.

Výběr žáků je zcela v kompetenci ředitele školského zařízení.

Pro přenos příkladů dobré praxe zajistí pedagog po proběhnutí projektového dne rovněž interní sdílení zkušeností pro ostatní pedagogy ze svého školského zařízení.

Cílem aktivity je propojit teoretické znalosti ze školního prostředí s jejich využitím v praxi. Projekt musí probíhat mimo prostředí školského zařízení, podle tematického zaměření projektového dne např. v kulturní/vědecké/státní/umělecké/historické či jiné instituci, ve firmě, nebo na jiném místě, kde lze využít praktické znalosti odborníka z praxe. Aktivitu je nutné realizovat minimálně 10 km od místa, kde probíhá vzdělávání (od sídla školského zařízení).

2.VIII/18 Komunitně osvětová setkání

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem této aktivity je podpořit inkluzivní klima a komunitní charakter školského zařízení.

Školské zařízení zorganizuje volnočasové komunitní osvětové setkání s rodiči, přáteli školy a veřejností za pomoci odborníka nebo odborného týmu (organizace, spolku apod.). Žáci školského zařízení se mohou do aktivity zapojit jako diváci nebo i jako samotní aktéři.

Pro zachování komunitního charakteru aktivity je nutné zapojení jednotlivých aktérů (zástupců školy, rodičů, externí organizace/externího odborníka, případně i žáků) do přípravy, realizace i vyhodnocení aktivity. Komunitně osvětové setkání musí podpořit rozvoj kompetencí žáků v oblasti vzájemného porozumění, mezigeneračního soužití, zájmu a odpovědnosti za dění v komunitě, otevřeného přístupu ke kulturní rozmanitosti.

Forma setkání:

-     přednášky s aktivním zapojením veřejnosti v diskuzi,

-     workshopy, výstavy, divadelní či kulturní aktivity atp. se zaměřením na posílení soudržnosti obyvatel lokality,

-     další aktivity realizované ve spolupráci s organizacemi v okolí školského zařízení (veřejná správa, NNO, jiné školy, DDM, domovy pro seniory apod.).

Délka jednoho setkání jsou 2 hodiny.

Minimální počet účastníků z řad rodičů, přátel školského zařízení a veřejnosti je 8 osob. Maximální počet účastníků stanoven není, ale je třeba zajistit naplnění cílů aktivity a také zachovat její komunitní charakter, tedy možnost, aby se každý účastník do ní mohl aktivně zapojit.

Je doporučeno, aby se aktivita konala ve školském zařízení nebo v její blízkosti.

 

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání I (2017)

Kategorie: Projekty

logo eu msmt

pdfletak_sablony_SS_a_VOS1.pdf

Program: Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání

Projekt: Vzdělávání učitelů na Gymnáziu a SOŠ Rýmařov

Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_035/0006498

Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků a studentů, podpora extrakurikulárních aktivit, aktivity rozvíjející ICT.

Realizace projektu: 1. 8. 2017 – 31. 7. 2019

Aktivity:

III/1.5 Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele - personální podpora SŠ

Specifický cíl: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu- koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele středním školám.

Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele působí jako prostředník mezi školou a zaměstnavateli. Účinně pomůže škole a zaměstnavatelům zajistit realizaci spolupráce školy dle oborů vzdělání, které škola vyučuje na základě zřizovací listiny, s firmami/institucemi daného oborového zaměření.

Aktivita je realizována minimálně 12 a maximálně 24 po sobě jdoucích měsíců.

Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele připraví a zrealizuje každý měsíc během trvání aktivity jednu z následujících podpůrných akcí:

A.     kulatý stůl pedagogů školy a možných budoucích zaměstnavatelů za účelem navázání spolupráce v oblasti realizace praktického vyučování v minimální délce dvou hodin;

B.     workshop o možnostech stáží pedagogických pracovníků/žáků školy u možných budoucích zaměstnavatelů v minimální délce dvou hodin;

C.     workshop k zapojení odborníků z praxe ve výuce odborných předmětů školy v minimální délce dvou hodin;

D.     workshop příkladů dobré praxe a zpětné vazby žáků z absolvovaného praktického vyučování v minimální délce dvou hodin;

E.      workshop za účelem získaní podnětů pro úpravu ŠVP za účasti pedagogů a zástupců zaměstnavatelů v minimální délce dvou hodin.

Pro účely workshopů/kulatého stolu 1h = 60 min. Počet a stručný popis průběhu workshopů/kulatého stolu je uveden v reportu o činnosti koordinátora spolupráce školy a zaměstnavatele.

III/1.6 Školní kariérový poradce - personální podpora SŠ

Specifický cíl: Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu kariérového poradce středním školám a podpořit tak žáky středních škol. Aktivita může být realizována do doby nabytí účinnosti relevantních částí novely zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a změně některých zákonů. Školní kariérový poradce působí jako podpora žáků středních škol při vstupu na trh práce, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.

Školní kariérový poradce připraví a zrealizuje s žáky měsíčně dvě individuální setkání, která povedou k objevování jejich zájmů, preferencí, předpokladů a vhodných směrů vzdělávání a profesní orientace směřující k výběru povolání při vstupu na trh práce. Počet a stručný popis setkání je uveden v reportu o činnosti školního kariérového poradce.

III/2.1 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ - DVPP v rozsahu 8 hodin – Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, Karierové vzdělávání, Polytechnické vzdělávání

III/2.2 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ - DVPP v rozsahu 16 hodin - Matematická gramotnost, Cizí jazyky, Mentoring, ICT,

 III/2.3 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ - DVPP v rozsahu 24 hodin – Osobnostně sociální rozvoj

 Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.

Pedagogičtí pracovníci středních škol jsou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí a na využívání efektivních vyučovacích metod. Vzdělávání probíhá formou absolvování vzdělávacího programu DVPP akreditovaného v systému DVPP.

Cílem je podpořit vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.

III/2.4 Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ zaměřené na inkluzi - DVPP v rozsahu 24 hodin

Specifický cíl: Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání

Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.

Pedagogičtí pracovníci středních škol jsou podporováni ve svém profesním a odborném růstu účastí na odborných seminářích, workshopech a dalších vzdělávacích akcích zaměřených na rozvoj dovedností, znalostí a kompetencí v oblasti inkluze a na využívání efektivních vyučovacích metod.

Cílem je podpořit dlouhodobé vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků formou ucelených vzdělávacích programů.

Jsou doporučované vzdělávací programy s možností účasti alespoň po dvou dnech po sobě, pro dosažení požadované intenzity kurzu, prostoru pro časově náročnější varianty aktivit a navázání spolupráce a kontaktů mezi účastníky.

III/4.1 Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem

Specifický cíl: Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Cílem aktivity je podpořit žáky středních škol ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky SŠ ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk.

Aktivita je realizována prostřednictvím doučování min. tří žáků střední školy ohrožených školním neúspěchem vedeného pedagogem, asistentem pedagoga či jinou osobou, která bude vedením školy určena pro vedení doučování (nemusí se jednat o pedagogického pracovníka, doučujícím může být i např. student 4. nebo 5. ročníku fakult připravujících budoucí pedagogické pracovníky).

Při identifikaci žáků střední školy ohrožených školním neúspěchem je možné sledovat následující oblasti:

?    nízká motivace ke vzdělávání;

?    dlouhodobá a opakovaná prospěchová neúspěšnost;

?    nedůslednost ve školní přípravě;

?    kázeňské přestupky;

?    nedůsledné rodičovské vedení;

?    sociokulturně znevýhodněné prostředí.

EU peníze středním školám

Kategorie: EU peníze středním školám

stránka ve výstavbě!!!

EUROgymnázia

Kategorie: EUROgymnázia

byl projekt devíti gymnázií financovaný z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Jeho hlavními cíli se stalo předávání zkušeností s moderními metodami výuky, tvorba vlastních výukových materiálů, jejich ověřování přímo ve vyučovacím procesu a evaluace vytvořených výukových materiálů. Tento projekt byl zahájen 11. listopadu 2008 a jeho ukončení bylo naplánováno na 31. října 2011. Celý název projektu: Efektivní Učení Reformou Oblastí gymnaziálního vzdělávání.

Gymnázium v Rýmařově garantovalo přípravu výukových materiálů pro český jazyka literaturu. Tým pracoval ve složení: Mgr. Vladimír Stanzel, Mgr. Jaroslava Slavičínská, Mgr. Karla Havlíková a Mgr. Lucie Pavlíčková.
V souladu s RVP G byla po dohodě s kolegy z ostatních škol pozornost zaměřena na rozvoj následujících kompetencí:

Kompetence k učení
Kompetence k řešení problémů
Kompetence komunikativní
Kompetence sociální a personální
Kompetence občanská

Na úvodním motivačním semináři bylo dohodnuto, že většina publikovaných materiálů bude zaměřena na interpretaci literárního uměleckého díla, protože právě interpretace, nikoliv literární historie, má dle našeho soudu být úběžníkem výuky literární výchovy a českého jazyka na střední škole.
Ke každému tématu je k dispozici krycí list a pracovní list pro žáky ve formátu *.pdf, případně doplňkové materiály (zhudebnění textů, dokumentární film atd.). Všechny zvukové soubory jsou uloženy ve formátu *.mp3.
Metodické listy pro učitele byly do doby dokončení evaluační fáze projektu umístěny v prostředí moodle Gymnázia a SOŠ Orlová.

Doplňkové materiály:

Bohuslav Reynek - Blázen (Vladimír Václavek).mp3
Ivan Wernisch - Odněkud někam (Helena Arnetová, Michal Prokop).mp3
Josef Kainar - Stříhali dohola malého chlapečka (Vladimír Mišík & ETC...).mp3
Voskovec, Werich, Ježek - Život je jen náhoda (Ljuba Hermannová).mp3
Michal Viewegh - Host Radiožurnálu.mp3
Michal Viewegh - Názor na tvorbu.mp3
Petr Šabach - Host Radiožurnálu.mp3
Jiří Karásek ze Lvovic - Muž, který mluvil zásadně pravdu.mp3
Oscar Wilde - Strašidlo cantervillské.mp3
Josef Svatopluk Machar - Vzpomínky na dětství.mp3
Otokar Březina - Dithyramb světů.mp3
Otokar Březina - Vzpomínka sochaře Františka Bílka.mp3

Pracovní listy:

Šílená a absolutně skutečná báseň Josefa Kainara - Krycí a pracovní list
Je to sonet? - Krycí a pracovní list
Bezčasí normalizace a Ivan Wernisch - Krycí a pracovní list
Solitér Bohuslav Reynek - Krycí a pracovní list
Znamení moci Jana Zahradníčka v existenciálním proudu české literatury - Krycí a pracovní list
Karel Čapek novinář a demokrat - Krycí a pracovní list

Jan Skácel, Modlitba za vodu - Krycí a pracovní list
Literární fejeton Rudolfa Křesťana - Krycí a pracovní list
Olbrachtův Nikola Šuhaj loupežník a Balada pro banditu - Krycí a pracovní list
Jan Neruda, z Povídek malostranských - Krycí a pracovní list
L. N. Tolstoj - Vzkříšení v kontextu ruské realistické literatury - Krycí a pracovní list
Fenomén Jára Cimrman - Krycí a pracovní list

Erbenův VodníK - Krycí a pracovní list
Osvobozené divadlo = V+W+J - Krycí a pracovní list
Divadlo SeMaFor & S+Š - Krycí a pracovní list

Michal Viewegh - Krycí a pracovní list
Petr Šabach - Krycí a pracovní list
Dekadence v české a světové literatuře - Krycí a pracovní list
Česká moderna - Krycí a pracovní list
Český symbolismus - Krycí a pracovní list

Webové stránky projektu se nacházejí zde:

Modernizace výuky přírodovědných předmětů II (SVL)

Kategorie: Podpora přírodovědných předmětů

logo eu mmr

Operační program

Integrovaný regionální operační program 2014-2020

 

Prioritní osa

2. Zkvalitnění veřejných služeb a podmínek života pro obyvatele regionů

 

Investiční priorita

10: Investice do vzdělávání, odborného vzdělávání, včetně odborné přípravy pro získání dovedností a do celoživotního učení rozvíjením infrastruktury pro vzdělávání a odbornou přípravu

 

Specifický cíl

2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení

 

Číslo projektu

CZ.06.2.67/0.0/0.0/16_050/0002531

 

Cíl projektu

Cílem projektu je modernizace a rozšíření možnosti výuky přírodovědných předmětů na středních školách Moravskoslezského kraje za účelem zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění absolventů na vysokých školách a na regionálním trhu práce.

 

Výstupy projektu

Výstupem projektu je vznik nových a modernizace stávajících odborných učeben a laboratoří přírodovědných předmětů (chemie, fyzika, biologie), do nichž budou pořízeny modernější přístroje, didaktické pomůcky a vybavení včetně laboratorního nábytku a IT techniky.

 

Partneři projektu

  • Střední škola gastronomie, oděvnictví a služeb, Frýdek-Místek, příspěvková organizace
  • Gymnázium a Střední odborná škola, Rýmařov, příspěvková organizace
  • Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace
  • Střední škola, Bohumín, příspěvková organizace
  • Střední průmyslová škola, Ostrava-Vítkovice, příspěvková organizace

 

Financování projektu

Projekt je spolufinancován Evropskou unií

Zdroj financování projektu výše podílu v Kč
Celkové výdaje projektu 11 100 888,59
Celkové způsobilé výdaje projektu 11 100 888,59
Celková přiznaná dotace EU (ERDF 85 % + SR 5%) 9 990 799,73
Spolufinancování příjemcem - MSK (10 %) 1 110 088,86

 

Doba fyzické realizace projektu

6/2016–06/2019

 

Kontaktní osoba

Ing. Andrea Suchomelová
projektový manažer
odbor evropských projektů
tel.: 595 622 736
fax: 595 622 427
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

 

Další články...

  • Bezpečné prostředí pro žáky Gymnázia a Střední odborné školy v Rýmařově
  • Můj šálek čaje z doby barokní
  • James Oliver Curwood: Vlčák Kazan
  • Soňa Sirotková: Tegmin

Strana 1 z 6

  • Předchozí
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Další
  • Konec

obory

Street View

Fotky školy
Fotky školy

Nabídka oborů

Kontakt

Gymnázium a Střední odborná škola, Rýmařov, příspěvková organizace,
Sokolovská 466/34, 795 01 Rýmařov
ID datové schránky: mm9fxgx
E-mail: info@gymsosrym.cz
Bankovní spojení: KB Rýmařov 31436771/0100
IČO:  00601331
DIČ: CZ00601331
REDIZO: 600016188

Bankovní spojení pro stravu: KB Rýmařov 107-5380080227/0100

Portál školy

  • Systém Bakaláři
  • Jídelna
  • Domov mládeže
  • Dílny Jamartice

Zřizovatel: Moravskoslezský kraj, Krajský úřad, 28. října 117, 702 18 Ostrava, www.kr-moravskoslezsky.cz

Tyto webové stránky využívají cookies. Smazat cookies

Tyto webové stránky využívají cookies.

Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním. Více informací

Souhlasím
+ | - | reset
Copyright © Gymnázium Rýmařov a Střední škola Rýmařov 2021 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
Projekty